קשר עם קהילות הישובים | פיתוח כלכלי - החברה הכלכלית גולן

קשר עם קהילות הישובים

אנו מקיימים קשר שוטף עם מנהלי הקהילות ועם פונקציות רלוונטיות נוספות ביישובים כדי למקד ולהתאים את שרותינו. במסגרת קשר זה אנו פועלים לחיזוק החוסן הכלכלי והתעסוקתי של התושבים במספר אופנים:

  • פגישות תעסוקה ביישובים להיכרות עם אתגרי וצרכי התושבים בתחום התעסוקה ולמתן תמיכה וסיוע, חשיבה משותפת ובחינת שירותים חדשים בהתאמה לצרכי השעה. 
  • מענה ממוקד לצרכים של אוכלוסיות ספציפיות ביישוב (כגון: וותיקים, צעירים, סטודנטים ועוד)  בשיתוף מחלקות הליווי של המועצה האזורית בהתאם לאופי היישוב ולצרכיו.
  • נאמני תעסוקה בישובים: פרויקט קהילתי, שמטרתו לחזק את הקשר עם תושבי מועצה אזורית גולן, למצב את המרכז כ"בית" עבורם בעולם התעסוקה ולאפשר חשיפה מתמדת למגוון השירותים.
    נאמני התעסוקה הם תושבים מהיישוב (עם או ללא רקע בתחום התעסוקה) שתחום הסיוע בפרנסה ותעסוקה חשוב להם ומשמשים כתובת לקבלת סיוע ומידע ראשוני, ביישוב שלהם.
    הפרויקט הינו התנדבותי ופועל בשיתוף וליווי של יחידת מתנדבי הגולן, במועצה. נאמני התעסוקה מקבלים הכשרה בסיסית במרכז תעסוקה גולן וחברים בפורום למידת עמיתים הנפגש מעת לעת. 
    למה חשוב שיהיה נאמנ/ת תעסוקה ביישובכם? תחום העבודה והפרנסה, הינו גורם חשוב בחיינו, במיוחד באזורים כפריים פריפריאליים. חוסן תעסוקתי ויכולת פרנסה, הם גורם חשוב ולעיתים מכריע בשיקולים של משפחות לעבור לגולן וכמובן בקליטה מוצלחת. בעולמנו היום, בגלל עומס מידע אנשים נוטים לפספס מידע חשוב. ראינו שיש הרבה תושבים שלא מודעים להרבה שירותים שהם יכולים לקבל בתחום התעסוקה. מישהו מתוך היישוב מכיר את הפלטפורמות השונות והנכונות להנגשת המידע הספציפי בתוך היישוב שלו. כמו כן, למישהו מתוך היישוב, יש ערך מוסף בהנגשת המידע, דרך פניות ישירות באופן יזום, מתוך הכרות אישית עם התושבים וצרכיהם. נאמני התעסוקה מכירים את הוועדות השונות ביישוב ופועלים בשיתוף איתם (קליטה, פרט, עזרה הדדית, וותיקים, צעירים...). המטרה היא להנגיש את המידע והשירותים ולחבר למרכז תעסוקה להמשך הקשר.
    הנושא קרוב לליבך? תרצה להצטרף כנאמנ/ת תעסוקה ביישובך? נשמח שתפנה אלינו .
  • סיוע לנקלטים חדשים: אנו שותפים בתהליך הקליטה והאקלום של משפחות חדשות בגולן ומסייעים כבר בשלבים הראשונים במתן מידע ובעזרה במציאת מקום עבודה חדש, בהקמת עסק / יזמות חדשה ובהעתקת עסק/יזמות קיימת לאזור הגולן מתוך הבנה שמעבר מגורים כרוך בהרבה שינויים ואתגרים שצריך לגעת בהם במקביל, ובראש ובראשונה נושא התעסוקה והפרנסה.
    אנו ממליצים ליצור איתנו קשר טרם המעבר לגולן לבחינת אפשרות הסיוע עבורכם או עבור העסק /היזמות שלכם.

לשליחת פנייה אלינו דרך האתר לחצו כאן ונחזור אליכם
או צרו קשר עם לירון סגל רכזת התעסוקה: 050-7887012, 04-6851004,  tasuka@megolan.org.il