שאלות ותשובות בנושא - חזרה לעבודה - ביטוח לאומי | מרכז תעסוקה גולן

שאלות ותשובות בנושא - חזרה לעבודה - ביטוח לאומי

שאלות ותשובות בנושא - חזרה לעבודה - ביטוח לאומי

חידוד חשוב>>> בעת חזרה לעבודה יש לדווח גם באתר ביטוח לאומי וגם באתר שירות התעסוקה!
לדיווח באתר ביטוח לאומי: https://www.btl.gov.il/benefits/Unemployment/covid19_avt/Pages/backtowork.aspx
לדיווח באתר שירות התעסוקה: https://www.taasuka.gov.il/he/Applicants/Pages/backToWorkReport.aspx

1️⃣ אם אני מפסיק לעבוד שוב, אחרי שכבר חזרתי לעבודה, האם אני צריך להגיש תביעה נוספת לביטוח לאומי?

תשובה: ניתן לנצל את ימי האבטלה שאושרו לך במשך שנה.
בשנה זו, אם תפסיק לעבוד פעם נוספת, צריך לעשות 2 פעולות:
- להירשם בשירות התעסוקה
- לשלוח לביטוח לאומי את אישור המעסיק על הפסקת העבודה.

שימו ❤️, אין צורך להגיש שוב תלושי שכר או טופס תביעה.

לדוגמה, אם יצאת לחל"ת במרץ 2020 ואושרו לך 100 ימים, תוכל לנצל אותם עד 28 בפברואר 2021 מבלי להגיש תביעה נוספת לביטוח לאומי.

2️⃣ אם מוציאים אותי שוב לחל"ת, גם הפעם זה צריך להיות 30 ימים רצופים?

תשובה: כן, ניתן לשלם דמי אבטלה בחל"ת אם הוא נמשך 30 ימים רצופים לפחות.

3️⃣ איך מדווחים על חזרה לעבודה רק אצל מעסיק אחד?

תשובה: באתר האינטרנט של ביטוח לאומי ניתן לדווח על החזרה לעבודה עבור כל מעסיק בנפרד >> https://forms.btl.gov.il/Form/DStart/EndHalat

שאלות ותשובות נוספות בנושא חזרה לעבודה>> https://www.btl.gov.il/About/faq/Corona/BACK2WORK/Pages/default.aspx